ПОНЕДЕЛНИК, 09 АПРИЛ 2018

Психолошката состојба за време на бременоста

Бременоста е една посебна состојба која покрај физиолошките и физичките промени, си носи и свои психолошки особености. Во тој период се случува една трансформација и менување на личноста, односно тоа е еден период на припрема за премин од улогата на жена и подготовка за влегување во најважната и најодговорна улога во нејзиниот живот, а тоа е улогата на мајка. Слободно може да се каже дека дооаѓа до менување на севкупниот ментален конструкт кај личноста, во овој животен период.

post cover photo

Главни причини за уникатната психолошка промена, која настанува за време на бременоста, се менувањето на телото, зголемување на телесната тежина, промена на целокупната ситуација во околината, влегување во нов животен период и се разбира промената во нивото на хормони.

Дали бременоста е посакувана, непосакувана, изненадна или можеби постои една амбивалентност спрема неа, дали жената е во брак или се одлучила да го роди своето дете без партнер, дали е возраста, зрелоста на личноста и многу други специфичности кои може да се физиолошки, физички и психолошки, даваат една посебност - индивидуалност на секоја бременост.

Менталното здравје на жената за време на бременоста, апсолутно има големо влијание на развивањето и здравјето на фетусот. Истражувањата докажуваат дека постои директен линк помеѓу количината на психосоцијалниот стрес и поддршката што ја добивала жената во овој период, со намалена телесна тежина на новороденото и скратување на гестациски период односно можеби предвремено раѓање на детето.

Фасцинантен е фактот и дека постои некаков пренос и перцепција на психолошката состојба на мајката од страна на фетусот, иако целосно начинот на комуникација е сè уште мистерија. Но, точно е дека мајчиниот стрес и депресивност предизвикуваат покачување на нивото на стрес хормоните, и фетусот ги добива хемиските сигнали преку плацентата. Додека фетусот се развива и расте, го слуша срцебиењето на мајката, ја слуша музиката што му ја пушта и песните што можеби му ги пее, тој собира информации и постојано добива пораки и воедно се подготвува за околината и животот со којшто ќе се соочи по своето раѓање.

Со еден збор, фетусот е активен учесник во своето сопствено развивање уште при неговиот интраутерин живот.

Стабилноста во емоционалната клима очигледно е најважна за сè уште нероденото, зборејќи од психолошки аспект. Ако нема постојано стабилна емоционална клима, односно има драстични варијации во расположението на мајката и стресови, нероденото нема да создаде стабилни очекувања за животот што следи, и кога ќе дојде на свет, ќе се чувствува несигурно, адаптацијата и справувањето со околината ќе бидат потешки, а развојот ќе биде значително поспор.

Во текот на бременоста речиси кај секоја жена, можно е и често да се јавуваат анксиозности, панични состојби, депресивни симптоми, проследени со несигурност и страв за иднината, а наближувајќи се до терминот на породување нормално е да се појави и страв од самиот чин. На бремената жена во мислите ѝ лебдат многу прашања за кои е во исчекување да го дознае одговорот, на пример: Дали ќе биде добра мајка? Дали ќе биде сè во ред со новороденото? Дали ќе има млеко? Како ќе реагира другото дете на приновата што доаѓа ако станува збор за втора бременост?... Сето ова може да прави блага вознемиреност кај бремената жена која и така е чувствителна на стресни ситуации, a добро е познато дека и позитивните ситуации може да бидат стресни.

Во текот на бременоста на жената, многу е важна поддршката од нејзиниот партнер. Партнерскиот однос со сигурност трпи промени кои е пожелно да се позитивни во форма на поголема блискост, но за жал во некои случаи се негативни. Се разбира добриот партнерски однос и останатите односи со околината можат да влијаат  позитивно во овој период на адаптација за новата улога. Отворен и поддржувачки разговор со партнерот, разговор со своите најблиски, разговор со некој кој минал низ ова искуство, разговор и поддршка од психолог или стручно лице од областа гинеколог, може да допринесат за постигнување на емоционален баланс и смиреност кај неа. Во овој период мора да се одвои време за умерена физичка активност, здрава исхрана, медитација, одмор и релаксација, односно зголемена грижа за себе, а со тоа индиректно и за животот кој расте во неа.

Автор:
М-р Ивана Хаџиванова,
психолог, гешталт психотерапевт

Facebook: Гешталт психотерапија
Email: hadzivanova@gmail.com
Тел: +38975273768

Интервју со Едина Муса: За да живееш живот со големи достигнувања мораш потполно да веруваш во себе

Туризам

Модна инспирација – 5 викенд комбинации

Туризам

BMI КАЛКУЛАТОР

BMI Result

Што е BMI?

Индекс на телесната маса е показател на нутритивниот статус на еден поединец и важи за лица постари од 18 години. Со BMI калкулаторот можете да пресметате дали имате прекумерена, поднормална или нормална тежина. Здрав BMI резултат би бил оној измеѓу 20 и 25.

БМИ го покажува односот помеѓу тежината и висината на телото, но не се зема во предвид составот на телото. Тој не може да го илустрира точниот процент на телесните масти во однос со мускулите или коскената маса.

Поединци со висок БМИ се категоризирани како дебели, но постојат и исклучоци. На пример, кај многу крупните луѓе, бодибилдерите, бремените жени и луѓе пониски од 1.5 метар, БМИ индексот е голем, но тоа не значи дека тие се дебели бидејќи процентот на мускулите и коскената маса во однос на висината е голем.

Ве молиме внесете ги сите полиња за да може да го пресметаме вашиот БМИ.

BMR КАЛКУЛАТОР

ПРЕСМЕТАЈ КАЛОРИИ

  калории дневно - Вашиот Основен метаболички степен (BMR)

Основен метаболички степен е најниската потрошувачка на енергија неопходна за одржување на виталните процеси на телото во текот на 24 часа. Односно, ја претставува минималната количина на енергија потребна за непречено функционирање на срцето, белите дробови, нервниот систем, бубрезите, црниот дроб, цревата, мускулите, кожата, итн. Вашиот BMR не ги вклучува калориите кои се согоруваат од нормалните дневни активности или вежби. Дополнително вежбање го зголемува вашиот BMR, го подобрува вашето здравје и способноста на вашето тело да гори повеќе енергија. Потребни ви се:
  •    - калории дневно за да ја задржите истата тежина
  •    - калории дневно за да загубите 0.5 килограми неделно
  •    - калории дневно за да загубите 1 килограм неделно
  •    - калории дневно за да качите 0.5 килограми неделно
  •    - калории дневно за да качите 1 килограм неделно
Најдобар начин за губење на телесната тежина е преку правилна исхрана и вежбање. Намалувајте ги калориите постепено и внимавајте да не ги намалите под 1000 калории дневно. Брзото слабеење може лошо да се одрази врз вашето здравје, а исто така и допринесува до брзо враќање на загубените килограми. Губете килограми постепено, обидете се да одржите баланс во исхраната. Конзулмирајте ги сите хранливи состојки кои ви се потребни, но во помали количини. Совети
  • пијте 6/8 чаши вода на ден
  • јадете чести но мали оброци
  • јадете многу свежо овошје и зеленчук
  • избегнувајте кафе и алкохол
  • избегнувајте преработена храна како што е белиот шеќер
  • избегнувајте црвено месо и животински масти
  • намалете го внесувањето на млечни производи
  • вежбајте минимум 3 пати во неделата
Калкулаторот обезбедува одлична претпоставка и може да се користи како водич, но за најточни информации консултирајте се со вашиот нутриционист или доктор. Калкулаторот е направен по Mifflin - St Jeor равенката.
Ве молиме внесете ги сите полиња за да можеме да го пресметаме вашиот БМР.
Ladybook Контакт
МАСИВА ДООЕЛ Скопје
ул. Козле бр.88, лан.2, лок.1,
1000 Скопје, Македонја
+389 77 76 89 25 | +389 70 21 67 41

contact@ladybook.mk
marina@ladybook.mk
Ladybook Импресум
Генерален менаџер:
Марина Апостолска
marina@ladybook.mk
Уредник:
Тина Митева
tina@ladybook.mk
Новинар:
Лидија Дамјановска Апостолска
contact@ladybook.mk
Новинар:
Марина Вучковиќ
m.vuckovik@masiva.mk
Социјални медиуми:
Мила Тасевска
mila@ladybook.mk
Графичко уредување:
Виктор Гаврилски
viktor@ladybook.mk
Маркетинг:
Марина Апостолска
marina@ladybook.mk
Дизајн и развој:
ИФ КРЕАТИВА
filip@ifkreativa.com
ivana@ifkreativa.com