ПОНЕДЕЛНИК, 08 ОКТОМВРИ 2018

Дали вежбањето лечи депресија

Порано луѓето најчесто ги добивале своите психијатриски совети од својот психијатар. Сега го имаме Google, каде се наоѓа неисцрпна понуда на блогови и онлајн книги за самопомош, сите ветувајќи дека вашата анксиозност или депресија се резултат на брзиот начин на живот и дека едноставно мора да научиме да го дисциплинираме телото и умот, а можеби и да се запишеме на јога курс.
 
post cover photo
 
Основата на овие тврдења не е сосема точна. Вежбањето е одлично за луѓе со компромитирано ментално здравје, исто како што е одлично за сите останати. Проблемот започнува кога луѓето ги здружуваат непријатните симптоми или емоции со хронична, дијагностичка болест. Ако сте здрави, но имате маркери поврзани со разни ментални болести - страв, тага, вкочанетост, проблеми со концентрирање, стрес - тоа навистина е непријатно. Но, важно е да разјасниме дека она што може да биде доволен третман за некој кој ги покажува овие симптоми сам по себе - како вежбање - речиси никогаш не е доволен за некој со хронична болест.
 
„Луѓето чувствуваат вознемиреност, без сомнение за тоа, но [повеќето] немаат анксиозно растројство", вели Џенифер Пејн, вонреден професор по психијатрија и наука за однесувањето на Медицинскиот факултет во Џонс Хопкинс. „Јогата е прекрасна и може да биде одлична за вознемиреност, но нема да излечи анксиозно растројство".
 
Ако некој може да се центрира со вежба тоа е навистина фантастично, но често луѓето очајни за алтернативните опции за третман секогаш ќе бидат ранливи на маргините на онлајн движењето за велнес, кое прокламира дека западната медицина е за морничави луѓе. Кога бучавата го достигнува тоа ниво - ги обесхрабрува луѓето да ги земаат лековите бидејќи можат да ја „премостат" нивната состојба „природно" преку вежбање - а тоа може да стане опасно.
 
Многу дезинформации што лебдат околу интернет не се намерни, просечниот човек кој применува вежби како лек веројатно верува во тоа што го прави. Нема причина што треба да се очекува некој без научна позадина да знае точно каде истражувачите ги исцртуваат границите што ја дефинираат вистинската болест. Плус, тие линии се многу помудри отколку што се со физички услови. Но, менталните болести постојат на помрачен спектар на спектар. 
 
 

© ladybook.mk Сите права се задржани.

Текстот не смее да се емитува или печати, без писмено одобрување од ladybook.mk. 

Varumin

Котур - нашето ново омилено урбано место во Скопје

Туризам

Ова е новиот урбан летен стил - витамини и овошје насекаде!

Туризам

BMI КАЛКУЛАТОР

BMI Result

Што е BMI?

Индекс на телесната маса е показател на нутритивниот статус на еден поединец и важи за лица постари од 18 години. Со BMI калкулаторот можете да пресметате дали имате прекумерена, поднормална или нормална тежина. Здрав BMI резултат би бил оној измеѓу 20 и 25.

БМИ го покажува односот помеѓу тежината и висината на телото, но не се зема во предвид составот на телото. Тој не може да го илустрира точниот процент на телесните масти во однос со мускулите или коскената маса.

Поединци со висок БМИ се категоризирани како дебели, но постојат и исклучоци. На пример, кај многу крупните луѓе, бодибилдерите, бремените жени и луѓе пониски од 1.5 метар, БМИ индексот е голем, но тоа не значи дека тие се дебели бидејќи процентот на мускулите и коскената маса во однос на висината е голем.

Ве молиме внесете ги сите полиња за да може да го пресметаме вашиот БМИ.

BMR КАЛКУЛАТОР

ПРЕСМЕТАЈ КАЛОРИИ

  калории дневно - Вашиот Основен метаболички степен (BMR)

Основен метаболички степен е најниската потрошувачка на енергија неопходна за одржување на виталните процеси на телото во текот на 24 часа. Односно, ја претставува минималната количина на енергија потребна за непречено функционирање на срцето, белите дробови, нервниот систем, бубрезите, црниот дроб, цревата, мускулите, кожата, итн. Вашиот BMR не ги вклучува калориите кои се согоруваат од нормалните дневни активности или вежби. Дополнително вежбање го зголемува вашиот BMR, го подобрува вашето здравје и способноста на вашето тело да гори повеќе енергија. Потребни ви се:
  •    - калории дневно за да ја задржите истата тежина
  •    - калории дневно за да загубите 0.5 килограми неделно
  •    - калории дневно за да загубите 1 килограм неделно
  •    - калории дневно за да качите 0.5 килограми неделно
  •    - калории дневно за да качите 1 килограм неделно
Најдобар начин за губење на телесната тежина е преку правилна исхрана и вежбање. Намалувајте ги калориите постепено и внимавајте да не ги намалите под 1000 калории дневно. Брзото слабеење може лошо да се одрази врз вашето здравје, а исто така и допринесува до брзо враќање на загубените килограми. Губете килограми постепено, обидете се да одржите баланс во исхраната. Конзулмирајте ги сите хранливи состојки кои ви се потребни, но во помали количини. Совети
  • пијте 6/8 чаши вода на ден
  • јадете чести но мали оброци
  • јадете многу свежо овошје и зеленчук
  • избегнувајте кафе и алкохол
  • избегнувајте преработена храна како што е белиот шеќер
  • избегнувајте црвено месо и животински масти
  • намалете го внесувањето на млечни производи
  • вежбајте минимум 3 пати во неделата
Калкулаторот обезбедува одлична претпоставка и може да се користи како водич, но за најточни информации консултирајте се со вашиот нутриционист или доктор. Калкулаторот е направен по Mifflin - St Jeor равенката.
Ве молиме внесете ги сите полиња за да можеме да го пресметаме вашиот БМР.
Ladybook Контакт
МАСИВА ДООЕЛ Скопје
ул. Козле бр.88, лан.2, лок.1,
1000 Скопје, Македонја
+389 77 76 89 25 | +389 70 21 67 41

contact@ladybook.mk
marina@ladybook.mk
Ladybook Импресум
Генерален менаџер:
Марина Апостолска
marina@ladybook.mk
Уредник:
Тина Митева
tina@ladybook.mk
Новинар:
Лидија Дамјановска Апостолска
contact@ladybook.mk
Новинар:
Марина Вучковиќ
m.vuckovik@masiva.mk
Социјални медиуми:
Мила Тасевска
mila@ladybook.mk
Графичко уредување:
Виктор Гаврилски
viktor@ladybook.mk
Маркетинг:
Марина Апостолска
marina@ladybook.mk
Дизајн и развој:
ИФ КРЕАТИВА
filip@ifkreativa.com
ivana@ifkreativa.com