ВТОРНИК, 09 ОКТОМВРИ 2018

Сѐ што треба да знаете за Денис Мукеве и Надја Мурад, добитниците на Нобелова награда за мир

Овогодинешната Нобелова награда за мир им беше доделена на докторот Денис Мукеве и активистката за човекови права Надја Мурад. Мукеве и Мурад ги здружија силите за ставање крај на сексуалното насилство како оружје за војна и вооружен конфликт.
 
post cover photo

„Овогодинешната Нобелова награда за мир е цврсто вградена во критериумите наведени во волјата на Алфред Нобел", се вели во соопштението за Нобеловата награда. „Денис Мукеве и Надја Мурад ја ставија својата лична сигурност во ризик во борбата против воените злосторства и барајќи правда за жртвите. Тие на тој начин го промовираа братството на нациите преку примена на принципите на меѓународното право".

Мукеве посвети голем дел од својот возрасен живот да им помогне на жртвите на силување и сексуално насилство во Демократска Република Конго. Мукеве и неговиот персонал третираат илјадници пациенти во болницата Панзи, која е основана во 1999 година во Букаву.

„Денис Мукеве е најистакнатиот човек на национално и на меѓународно ниво, во борбата за прекинување на сексуалното насилство во војна и вооружени конфликти", се вели во соопштението. „Важноста на трајните, посветени и несебични напори на ова поле не може да се преценат".
 


Но, ајде да разговараме за Надја Мурад, 25-годишната жена Јазиди која израсна во ирачкото село Кочо.

Мурад е жртва на горенаведените воени злосторства. Таа беше една од илјадници жени од Јазиди кои беа киднапирани и поробени од ИСИС. Таа издржала повторено силување и поминала околу еден месец во заробеништво.

Откако беше заробена и откако ја изгуби мајка си и шест од девет браќа во масакрот во Кочо, во кој загинаа 80 луѓе од Јазиди, Мурад храбро и отворено зборуваше за нејзиното искуство. Мурад го предводеше меѓународното внимание на судбината на заедницата Јазиди, трговијата со луѓе и сексуалното ропство на жените и децата.
 
 
 

© ladybook.mk Сите права се задржани.

Текстот не смее да се емитува или печати, без писмено одобрување од ladybook.mk. 

Varumin

Котур - нашето ново омилено урбано место во Скопје

Туризам

Ова е новиот урбан летен стил - витамини и овошје насекаде!

Туризам

BMI КАЛКУЛАТОР

BMI Result

Што е BMI?

Индекс на телесната маса е показател на нутритивниот статус на еден поединец и важи за лица постари од 18 години. Со BMI калкулаторот можете да пресметате дали имате прекумерена, поднормална или нормална тежина. Здрав BMI резултат би бил оној измеѓу 20 и 25.

БМИ го покажува односот помеѓу тежината и висината на телото, но не се зема во предвид составот на телото. Тој не може да го илустрира точниот процент на телесните масти во однос со мускулите или коскената маса.

Поединци со висок БМИ се категоризирани како дебели, но постојат и исклучоци. На пример, кај многу крупните луѓе, бодибилдерите, бремените жени и луѓе пониски од 1.5 метар, БМИ индексот е голем, но тоа не значи дека тие се дебели бидејќи процентот на мускулите и коскената маса во однос на висината е голем.

Ве молиме внесете ги сите полиња за да може да го пресметаме вашиот БМИ.

BMR КАЛКУЛАТОР

ПРЕСМЕТАЈ КАЛОРИИ

  калории дневно - Вашиот Основен метаболички степен (BMR)

Основен метаболички степен е најниската потрошувачка на енергија неопходна за одржување на виталните процеси на телото во текот на 24 часа. Односно, ја претставува минималната количина на енергија потребна за непречено функционирање на срцето, белите дробови, нервниот систем, бубрезите, црниот дроб, цревата, мускулите, кожата, итн. Вашиот BMR не ги вклучува калориите кои се согоруваат од нормалните дневни активности или вежби. Дополнително вежбање го зголемува вашиот BMR, го подобрува вашето здравје и способноста на вашето тело да гори повеќе енергија. Потребни ви се:
  •    - калории дневно за да ја задржите истата тежина
  •    - калории дневно за да загубите 0.5 килограми неделно
  •    - калории дневно за да загубите 1 килограм неделно
  •    - калории дневно за да качите 0.5 килограми неделно
  •    - калории дневно за да качите 1 килограм неделно
Најдобар начин за губење на телесната тежина е преку правилна исхрана и вежбање. Намалувајте ги калориите постепено и внимавајте да не ги намалите под 1000 калории дневно. Брзото слабеење може лошо да се одрази врз вашето здравје, а исто така и допринесува до брзо враќање на загубените килограми. Губете килограми постепено, обидете се да одржите баланс во исхраната. Конзулмирајте ги сите хранливи состојки кои ви се потребни, но во помали количини. Совети
  • пијте 6/8 чаши вода на ден
  • јадете чести но мали оброци
  • јадете многу свежо овошје и зеленчук
  • избегнувајте кафе и алкохол
  • избегнувајте преработена храна како што е белиот шеќер
  • избегнувајте црвено месо и животински масти
  • намалете го внесувањето на млечни производи
  • вежбајте минимум 3 пати во неделата
Калкулаторот обезбедува одлична претпоставка и може да се користи како водич, но за најточни информации консултирајте се со вашиот нутриционист или доктор. Калкулаторот е направен по Mifflin - St Jeor равенката.
Ве молиме внесете ги сите полиња за да можеме да го пресметаме вашиот БМР.
Ladybook Контакт
МАСИВА ДООЕЛ Скопје
ул. Козле бр.88, лан.2, лок.1,
1000 Скопје, Македонја
+389 77 76 89 25 | +389 70 21 67 41

contact@ladybook.mk
marina@ladybook.mk
Ladybook Импресум
Генерален менаџер:
Марина Апостолска
marina@ladybook.mk
Уредник:
Тина Митева
tina@ladybook.mk
Новинар:
Лидија Дамјановска Апостолска
contact@ladybook.mk
Новинар:
Марина Вучковиќ
m.vuckovik@masiva.mk
Социјални медиуми:
Мила Тасевска
mila@ladybook.mk
Графичко уредување:
Виктор Гаврилски
viktor@ladybook.mk
Маркетинг:
Марина Апостолска
marina@ladybook.mk
Дизајн и развој:
ИФ КРЕАТИВА
filip@ifkreativa.com
ivana@ifkreativa.com