ПОНЕДЕЛНИК, 29 ОКТОМВРИ 2018

Пробиотици, да или не

Пробиотиците некогаш беа чудо на суплементите во светот, за подобрување на здравјето на стомакот, третирање на состојбата на кожата и намалување на симптомите на дебелото црево (IBS).

Сега, експертите нè поттикнуваат да ги преиспитаме митовите што се продаваат од страна на влијателни лица и сјајни рекламни кампањи, посочувајќи ги потенцијалните штетни ефекти од консумирање на живи бактерии.

Во неодамнешниот напис објавен во списанието JAMA Internal Medicine, вонредниот професор на Медицинскиот факултет во Харвард, Питер Коен, тврди дека пробиотиците може да предизвикаат инфекции кај оние со слаб имунолошки систем.

post cover photo

 Тој, исто така, истакнува дека многу од наводните бенефиции не се доволно поддржани од научни студии, предизвикувајќи сомнеж во нивната важност.

Прочитајте за сè што треба да знаете за пробиотиците.

Што се пробиотиците?

Пронајдени природно во храната како што се јогурт, сирење, кимчи и кисела зелка, пробиотиците ги дефинира Светската здравствена организација како „живи микроорганизми кои кога се администрираат во соодветни количини даваат здравствена корист на домаќинот".

Тие најчесто се земаат во форма на капсула како додатоци во исхраната и се смета дека ја обновуваат природната рамнотежа на бактериите во цревата по периоди на болест, кога земањето на антибиотици може да ги иритира стомакот и цревата.

Постојат различни типови на бактерии кои се класифицирани како пробиотици, меѓу нив се вклучени лактобацилус, бифидобактерија и сахаромици boulardii.

Кои се придобивките?

Со оглед на тоа што пробиотиците се научно прикажани за подобрување на здравјето на стомакот, тие можат да им помогнат на луѓето со гастроинтестинални нарушувања, како што се IBS и запек.

NHS тврди дека пробиотиците, исто така, можат да помогнат да се намали надуеноста кај пациентите со IBS.

Некои студии тврдат дека пробиотиците можат да помогнат во борбата против епизодите на дијареа, иако нема доволно докази за поддршка на ова тврдење.

Nichola Ludlam-Raine кажува на The Independent дека пробиотиците, исто така, можат да помогнат да се заштитите од болестите во текот на зимата со поддршка на имунолошкиот систем. Сепак, Европската агенција за безбедност на храната пресуди дека пробиотичните јогурти не можат да го користат по ова барање поради недостаток на докази.

„На крајот на краиштата, тие мислат дека ќе помогнат во обновувањето на природната рамнотежа на бактериите во вашиот стомакот", додава нутриционистката Харли Стрит, Рајан Ламберт.

„Пробиотиците може да бидат корисни за некоја особена болест или третман, но има малку докази дека ќе ги поддржат за мноштво претпоставени бенефиции, вклучувајќи третман на егзема и стрес", вели таа за The Independent , истакнувајќи дека различни видови на пробиотици може да имаат различни бенефиции.

„Важно е дека постои веројатност дека има значајна разлика помеѓу пробиотиците од фармацевтско одделение кои покажуваат ветувања во клиничките испитувања и оние кои се наоѓаат во пијалаци, јогурти и додатоци во продавниците", додава Ламберт.

Другите придобивки од пробиотиците, наведени од страна на NHS, вклучуваат олеснување на симптомите на нетолеранција на лактоза и намалување на веројатноста за појава на предвремено родени бебиња кои развиваат потенцијално фатална состојба позната како некротизирачки ентероколитис.

Кој треба да ги земе?

Иако придобивките се оспорени, има малку докази за докажување на непријатни несакани ефекти кај луѓето со здрави имунолошки систем, што ги прави безбедни за повеќето луѓе.

Кои се потенцијалните ризици?

Бидејќи пробиотиците се класифицирани како храна, за разлика од лекот, тие не подлежат на исти регулаторни процеси, што значи дека никогаш не можете да бидете 100 проценти сигурни дека додатокот што го земате содржи доволно количини на бактерии за да има ефект .

Кои се неподдржаните побарувања?

Пробиотиците се поврзани со третирање на бројни здравствени состојби, но NHS вели дека многу од нив се неосновани.

Болестите за кои се вели дека се лекуваат преку пробиотици вклучуваат Кронова болест, егзема, вулвовагинална кандидијаза и пневмонија, но за студиите што ги направиле овие тврдења се вели дека се премногу мали или премногу ниски во квалитетот за да се гарантира нивна валидност.

 

© ladybook.mk Сите права се задржани. 

Текстот не смее да се емитува или печати, без писмено одобрување од ladybook.mk. 

Котур - нашето ново омилено урбано место во Скопје

Туризам

Ова е новиот урбан летен стил - витамини и овошје насекаде!

Туризам

BMI КАЛКУЛАТОР

BMI Result

Што е BMI?

Индекс на телесната маса е показател на нутритивниот статус на еден поединец и важи за лица постари од 18 години. Со BMI калкулаторот можете да пресметате дали имате прекумерена, поднормална или нормална тежина. Здрав BMI резултат би бил оној измеѓу 20 и 25.

БМИ го покажува односот помеѓу тежината и висината на телото, но не се зема во предвид составот на телото. Тој не може да го илустрира точниот процент на телесните масти во однос со мускулите или коскената маса.

Поединци со висок БМИ се категоризирани како дебели, но постојат и исклучоци. На пример, кај многу крупните луѓе, бодибилдерите, бремените жени и луѓе пониски од 1.5 метар, БМИ индексот е голем, но тоа не значи дека тие се дебели бидејќи процентот на мускулите и коскената маса во однос на висината е голем.

Ве молиме внесете ги сите полиња за да може да го пресметаме вашиот БМИ.

BMR КАЛКУЛАТОР

ПРЕСМЕТАЈ КАЛОРИИ

  калории дневно - Вашиот Основен метаболички степен (BMR)

Основен метаболички степен е најниската потрошувачка на енергија неопходна за одржување на виталните процеси на телото во текот на 24 часа. Односно, ја претставува минималната количина на енергија потребна за непречено функционирање на срцето, белите дробови, нервниот систем, бубрезите, црниот дроб, цревата, мускулите, кожата, итн. Вашиот BMR не ги вклучува калориите кои се согоруваат од нормалните дневни активности или вежби. Дополнително вежбање го зголемува вашиот BMR, го подобрува вашето здравје и способноста на вашето тело да гори повеќе енергија. Потребни ви се:
  •    - калории дневно за да ја задржите истата тежина
  •    - калории дневно за да загубите 0.5 килограми неделно
  •    - калории дневно за да загубите 1 килограм неделно
  •    - калории дневно за да качите 0.5 килограми неделно
  •    - калории дневно за да качите 1 килограм неделно
Најдобар начин за губење на телесната тежина е преку правилна исхрана и вежбање. Намалувајте ги калориите постепено и внимавајте да не ги намалите под 1000 калории дневно. Брзото слабеење може лошо да се одрази врз вашето здравје, а исто така и допринесува до брзо враќање на загубените килограми. Губете килограми постепено, обидете се да одржите баланс во исхраната. Конзулмирајте ги сите хранливи состојки кои ви се потребни, но во помали количини. Совети
  • пијте 6/8 чаши вода на ден
  • јадете чести но мали оброци
  • јадете многу свежо овошје и зеленчук
  • избегнувајте кафе и алкохол
  • избегнувајте преработена храна како што е белиот шеќер
  • избегнувајте црвено месо и животински масти
  • намалете го внесувањето на млечни производи
  • вежбајте минимум 3 пати во неделата
Калкулаторот обезбедува одлична претпоставка и може да се користи како водич, но за најточни информации консултирајте се со вашиот нутриционист или доктор. Калкулаторот е направен по Mifflin - St Jeor равенката.
Ве молиме внесете ги сите полиња за да можеме да го пресметаме вашиот БМР.
Ladybook Контакт
МАСИВА ДООЕЛ Скопје
ул. Козле бр.88, лан.2, лок.1,
1000 Скопје, Македонја
+389 77 76 89 25 | +389 70 21 67 41

contact@ladybook.mk
marina@ladybook.mk
Ladybook Импресум
Генерален менаџер:
Марина Апостолска
marina@ladybook.mk
Уредник:
Тина Митева
tina@ladybook.mk
Новинар:
Лидија Дамјановска Апостолска
contact@ladybook.mk
Новинар:
Марина Вучковиќ
m.vuckovik@masiva.mk
Социјални медиуми:
Мила Тасевска
mila@ladybook.mk
Графичко уредување:
Виктор Гаврилски
viktor@ladybook.mk
Маркетинг:
Марина Апостолска
marina@ladybook.mk
Дизајн и развој:
ИФ КРЕАТИВА
filip@ifkreativa.com
ivana@ifkreativa.com