НЕДЕЛА, 25 ДЕКЕМВРИ 2016

Како да му помогнете на вашето бебе кога има затнат нос?

Носето на бебето треба да се одржува влажно и продорно. На бебето, како и на возрасните, му пречи кога му е затнат носот, бидејки тогаш треба да дише на уста, и отежнато јаде и спие. Кога носот тече, кожичката околу станува црвена и воспалена, а бришење на носот може да биде тешко за родителите, како и за децата.


Природниот процес на прочистување на носот може да биде нарушен од повеќе фактори

Најчеста причина за затнување на носот се вирусните и бактериските настинки, но понекогаш причината може да лежи во сувиот воздух (кој се јавува поради греење на просториите) или пак недоволното внесување на течности. Дури и кога вирусите и бактериите не се причина за затнување на носот, кога веќе тоа ќе се случи, тие имаат одлична прилика да се размножуваат и да предизвикаат додатен проблем.

Затнатиот нос го отежнува дишењето

Затнатиот нос предизвикува бебето да се чувствува нелагодно, па често станува нервозно, раздразливо, послабо јаде и има потешкотии со спиењето. Доколку настинката трае подолго, поради слабиот апетит бебето може да изгуби од својата тежина и да го намали имунитетот, така што станува поподложно на инфекции, а можат да се јават и други компликации поради намалената отпорност на организмот.

Со што да го чистите носето?

Најдобро е да го чистите носот со физиолошки раствор или со спрееви во чија основа има морска вода. Во случај на настинка, најдобро е да го чистите носот што почесто и со тоа да спречите настинката да се продолжи и да се влоши.

Како да го чистите носето?

Кај малите бебиња најдобро е спрејот да го ставате додека тоа е во лежечка позиција. Кај поголемите пак многу е важно спрејот да се става во правилна позиција. Доколку сакате да влијаете на надразнетата слузница и делот каде што се наоѓаат синусите, најдобро е детето да биде во вертикална позиција. На овој начин ќе ги отворите синусите, а секретот кој се лачи ќе може да се слее низ ноздрвите, така што ќе го смали притисокот и нелагодноста која детето ја чувствува.

Совет +

Кај поголемите деца може да се послужите и со инхалација на пареа, со додаток на камилица во водата.

Капките од корен од слез исто така можат да се користат кога детето има затнат нос.

Одржувајте ја влажноста во просторите.

Интервју со Едина Муса: За да живееш живот со големи достигнувања мораш потполно да веруваш во себе

Туризам

Модна инспирација – 5 викенд комбинации

Туризам

BMI КАЛКУЛАТОР

BMI Result

Што е BMI?

Индекс на телесната маса е показател на нутритивниот статус на еден поединец и важи за лица постари од 18 години. Со BMI калкулаторот можете да пресметате дали имате прекумерена, поднормална или нормална тежина. Здрав BMI резултат би бил оној измеѓу 20 и 25.

БМИ го покажува односот помеѓу тежината и висината на телото, но не се зема во предвид составот на телото. Тој не може да го илустрира точниот процент на телесните масти во однос со мускулите или коскената маса.

Поединци со висок БМИ се категоризирани како дебели, но постојат и исклучоци. На пример, кај многу крупните луѓе, бодибилдерите, бремените жени и луѓе пониски од 1.5 метар, БМИ индексот е голем, но тоа не значи дека тие се дебели бидејќи процентот на мускулите и коскената маса во однос на висината е голем.

Ве молиме внесете ги сите полиња за да може да го пресметаме вашиот БМИ.

BMR КАЛКУЛАТОР

ПРЕСМЕТАЈ КАЛОРИИ

  калории дневно - Вашиот Основен метаболички степен (BMR)

Основен метаболички степен е најниската потрошувачка на енергија неопходна за одржување на виталните процеси на телото во текот на 24 часа. Односно, ја претставува минималната количина на енергија потребна за непречено функционирање на срцето, белите дробови, нервниот систем, бубрезите, црниот дроб, цревата, мускулите, кожата, итн. Вашиот BMR не ги вклучува калориите кои се согоруваат од нормалните дневни активности или вежби. Дополнително вежбање го зголемува вашиот BMR, го подобрува вашето здравје и способноста на вашето тело да гори повеќе енергија. Потребни ви се:
  •    - калории дневно за да ја задржите истата тежина
  •    - калории дневно за да загубите 0.5 килограми неделно
  •    - калории дневно за да загубите 1 килограм неделно
  •    - калории дневно за да качите 0.5 килограми неделно
  •    - калории дневно за да качите 1 килограм неделно
Најдобар начин за губење на телесната тежина е преку правилна исхрана и вежбање. Намалувајте ги калориите постепено и внимавајте да не ги намалите под 1000 калории дневно. Брзото слабеење може лошо да се одрази врз вашето здравје, а исто така и допринесува до брзо враќање на загубените килограми. Губете килограми постепено, обидете се да одржите баланс во исхраната. Конзулмирајте ги сите хранливи состојки кои ви се потребни, но во помали количини. Совети
  • пијте 6/8 чаши вода на ден
  • јадете чести но мали оброци
  • јадете многу свежо овошје и зеленчук
  • избегнувајте кафе и алкохол
  • избегнувајте преработена храна како што е белиот шеќер
  • избегнувајте црвено месо и животински масти
  • намалете го внесувањето на млечни производи
  • вежбајте минимум 3 пати во неделата
Калкулаторот обезбедува одлична претпоставка и може да се користи како водич, но за најточни информации консултирајте се со вашиот нутриционист или доктор. Калкулаторот е направен по Mifflin - St Jeor равенката.
Ве молиме внесете ги сите полиња за да можеме да го пресметаме вашиот БМР.
Ladybook Контакт
МАСИВА ДООЕЛ Скопје
ул. Козле бр.88, лан.2, лок.1,
1000 Скопје, Македонја
+389 77 76 89 25 | +389 70 21 67 41

contact@ladybook.mk
marina@ladybook.mk
Ladybook Импресум
Генерален менаџер:
Марина Апостолска
marina@ladybook.mk
Уредник:
Тина Митева
tina@ladybook.mk
Новинар:
Лидија Дамјановска Апостолска
contact@ladybook.mk
Новинар:
Марина Вучковиќ
m.vuckovik@masiva.mk
Социјални медиуми:
Мила Тасевска
mila@ladybook.mk
Графичко уредување:
Виктор Гаврилски
viktor@ladybook.mk
Маркетинг:
Марина Апостолска
marina@ladybook.mk
Дизајн и развој:
ИФ КРЕАТИВА
filip@ifkreativa.com
ivana@ifkreativa.com